2016/10/26

Olej kokosowy

Hej, 

już od jakiegoś czasu stosuję olej kokosowy nie tylko w kuchni :) i przyznaję, że sprawdził się u mnie idealnie jako nawilżający produkt do dłoni i paznokci.




Oleje mają właściwości nawilżające i regenerujące. Jest ich naprawdę sporo, każdy charakteryzuje się różnymi właściwościami. Ja wybrałam kokosowy ze względu na zapach, dostępność i konsystencje.

Gdyby ktoś wcześniej mnie uświadomił, że ów olej świetnie sprawdzi się jako odżywka do skórek i paznokcie, już dawno dodałabym go do swojej pielęgnacji.

Pachnie po prostu jak kokos :) konsystencje ma zbitą, ale w kontakcie z naszym ciepłym ciałem - rozpuszcza się i przyjmuje płynna konsystencję.





Swój olej kupiłam w niemieckiej drogerii dm, ale znajdziecie go również w większości sklepów spożywczych na dziale z olejami lub zdrową żywnością. Produkt zapakowany jest w szklany słoik.





Jak aplikuję produkt? Nic prostszego - wystarczy wsmarować odrobinę oleju w paznokcie oraz skórki i zostawić do wchłonięcia. Najlepiej być systematycznym i powtarzać tę czynność codziennie lub co drugi dzień. 

Możemy również używać oleju jako kremu do rąk bądź jako maski.
Jeśli chodzi o krem do rąk to najlepiej wsmarować go, gdy np. oglądamy jakiś film czy serial. Produkt będzie miał wtedy dłuższą chwilę aby odżywić nasze dłonie. Natomiast jeśli chodzi o maskę, to polecam nałożyć grubszą warstwę produktu na paznokcie lub na całe dłonie owinąć to folią i dodatkowo zawinąć jeszcze ręce w ręcznik. poczekać tak około 15 min. Wszystko zdjąć a nadmiar produkty wytrzeć papierowym ręcznikiem.

Chciałam jeszcze na koniec wspomnieć, że olej kokosowy sprawdzi się świetnie jako balsam do ciała oraz odżywka na zniszczone końcówki włosów :)


Czy znacie/używacie olej kokosowy, a może wybieracie jakieś inne? Podzielcie się ze mną swoimi spostrzeżeniami.


Pozdrawiam!

5 komentarzy:

  1. Nie dla mnie. Nie lubię zapachu kokosu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam olej kokosowy za jego wszelkie działanie w kuchni jak i w kosmetyce. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię olej kokosowy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię naleśniki z twarogiem smażone na oleju kokosowym, a i moje włosy go lubią :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię olej kokosowy ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz i poświęcony czas :)